Llicència de gual i contragual
El tràmit permet fer totes les gestions relacionades amb la llicència per a l'ús restringit de la via pública (vorera), per a l'entrada i sortida de vehicles privats ja sigui en edificis o bé en solars i/o espais en obres:
- Sol·licitud de llicència de gual.
- Modificació de les característiques del gual: físiques, per canvi d'ús o per canvi d'horari.
- Canvi de titular de la llicència de gual
- Baixa de la llicència de gual
- Duplicat de placa de gual
- Contragual
- Que estigui donat d'alta al padró de guals i contraguals municipals.
- Ser titular de la llicència del gual o contragual.
- Estar al corrent del pagament les taxes municipals.
- En el cas de deteriorament: la placa de gual.
- En el cas de robatori: documentació justificativa de la sostracció (denúncia presentada a la Policia Local o als Mossos d'Esquadra).
En cas de sol·licitud d'alta:
- Escriptura de propietat de la finca o, en cas de llogater/a, autorització del/de la propietària de la finca o bé rebut de l'IBI
- Llicència o comunicació de l'activitat en cas de tractar-se d'un establiment o local, o referència de la seva obtenció.
- Plànols d'ubicació i situació i emplaçament amb la superfície ocupada i mides del gual.
- Croquis detallat o fotografia de l'accés amb la vorera.
- Quan es tracti d'un bloc de pisos: original i fotocòpia de l'escriptura on consti el garatge i el número de places d'aparcament (escriptura de divisió horitzontal).
En cas de modificacions:
- Per ampliació de llargada i/o amplada.
- Per ampliació o modificació d'horaris.
- Per transmissió de la titularitat de la llicència.
- Per ampliació o modificació de matrícules dels vehicles autoritzats en estacionaments reservats.
Cal identificar el motiu del canvi:
- Caldrà acreditar la nova titularitat de la finca: escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca.
- Plànol a escala 1/100 amb indicació de la superfície ocupada per l'aparcament o zona de càrrega o descàrrega, ample de vorera, accés de la façana i gual, amb grafisme dels elements urbans.
- Justificant del pagament de l'autoliquidació de la taxa del gual i el comprovant del pagament
En cas de baixa:
- Retorn de la placa de gual (original).
- Declaració jurada en el cas excepcional de no disposar de la placa.
- Denúncia de robatori, si es dona el cas.
- Si escau, no serà valida la resolució de la baixa del gual fins que no es faci la comprovació de la reposició de la vorera.
La llicència de contragual la poden demanar els interessats que tinguin ja una llicència de gual e en vies de poca amplada i necessitin una zona de prohibició d'estacionament davant del gual per facilitar l'accés del vehicle.
En cas de concessió de la llicència, tant la construcció del gual com la seva senyalització és a càrrec del titular, així com el seu manteniment. De la mateixa manera, si se sol·licita la baixa, la reposició de la vorera i la retirada de la placa corresponent és a càrrec de l'interessat.
Cada any caldrà fer efectiu el pagament de la taxa corresponent de gual.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local.
- DECRET 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals
- Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes local
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Ordenances municipals
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de l'Estany és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (estany@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Dr. Vilardell, 1, 8148, Estany, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Certificats Urbanístics
- Comunicació urbanística per a l’execució d’obres sense responsabilitat tècnica
- Pròrroga de llicència d’obres
- Llicència d'obres
- Comunicació urbanística per a l’execució d’obres i canvi d’ús a no residencial amb responsabilitat tècnica
- Comunicació prèvia de primera utilització i ocupació dels edificis i construccions
- Llicència urbanística de constitució o modificació del règim de propietat horitzontal
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats